Norm1
Oplevermetingen zijn nou niet de zaken waar de gemiddelde particulier regelmatig aan denkt. Maar voordat er in een nieuw huis gewoond of in een kantoor gewerkt kan worden, worden de bouwfysische prestaties van woningen en gebouwen op bouwprojecten altijd gecheckt.
Gijs, werkzaam bij Nieman Groep en verantwoordelijk voor deze “nieuwe” tak heeft de visie om op dit gebied “gewoon” de beste te zijn. Die drijfveer kwam direct heel sterk naar boven tijdens onze 23plusone sessie.
Het unieke aan wat hij heeft laten ontwikkelen is een platform waarbij de opdrachtgever zelf de metingen kan inplannen, monitoren en kan inzien.
Naamcreatie
Tijdens de gesprekken kwam duidelijk naar voren dat de doelgroep en betrokkenen zeer specifiek is. Ook qua technische kennis snappen ze precies wat “wat” betekent.
Formules die de gemiddelde leek weinig zeggen als; Dn;T;A;k, Ln;T;A, LI;A;k, GA;k en natuurlijk Qv:10. Kan de techneut moeiteloos vertalen naar; Lucht- en contactgeluidissolatie, Instalatiegeluid van mechanische ventilatie, gevelgeluidwering en luchtdoorlatendheid.
Tja… laten we dat nou is lekker combineren, dan krijg je dus no;1rm, heel specifiek geschreven volgens de bekende technische “formules”. En dus direct ook het logo!
Voor de leek een raadsel, maar de doelgroep die ken er wel wat mee!
Geslaagde naam en logo weer, die de kern weer mooi weten te pakken.










Over Norm1
De nieuwe standaard in praktijkmetingen! Dagelijks meten wij ‘on the spot’ de bouwfysische prestaties van woningen en gebouwen op bouwprojecten door heel Nederland. Ook een praktijkmeting nodig? Word klant en regel dit eenvoudig en snel via jouw eigen Norm1 meetportaal! Kijk op www.norm1.nl
En wat heeft The Brand Journey gedaan?
In opdracht van, en in samenwerking met GSTALT verzorgde The Brand Journey de merkidentiteit sessie, met behulp van de 23plusone methode, schreef ik de merkpijlers uit, bedacht de merknaam en ontwierp het logo. Tijdens de volgende stap verzorgde ik (nog een klein beetje) de art directie op het brand concept welke gerealiseerd is door GSTALT. Waarna GSTALT het Brand design (incl. fotografie) verder verzorgde met een super tof resultaat!