De merkidentiteit sessie van enigine
LedsGoEco, daar begon het mee. Raymond Tukker zag destijds een kans in Led verlichting. Winkels werden zo volledig getransformeerd wat resulteerde in een enorme energiekostenverlaging.
Maar de technologische ontwikkelingen gaan hard. En gezien de ontwikkelingen worden deze ook steeds relevanter. Door de groei kwam ook Gerdine Otten bij de club. Uiteraard ook een hart voor de ondernemer, maar het klimaat, dat is toch wel haar grootste drijfveer.
Hoe mooi kwamen deze twee inzichten in de merkidentiteit sessie naar voren. Gezond zaken doen, kan niet zonder een gezond klimaat. Maar om een gezond klimaat te faciliteren zijn ook zeer gezonde bedrijven nodig.
De zaak van twee kanten belichten, dat vond ik wel mooi om dat in de nieuwe naam naar voren te laten komen. Hoewel het verlangen naar een nieuwe naam er wel was, lag die opdracht niet specifiek op tafel.
Bij het presenteren van de uitgewerkte merkpijlers dan deze verrassing. BAM die kwam binnen… twee blikken vonden elkaar… “Laten we die maar doen hè?!”. En zo werd enigine geboren;)
En wat heeft The Brand Journey gedaan?
The Brand Journey verzorgde de merkidentiteit sessie, met behulp van de 23plusone methode, schreef het merk uit, bedacht de merknaam en ontwierp het logo.

Tijdens de volgende stap verzorgde ik de art directie op het brand concept welke gerealiseerd is door GSTALT.



Over enigine
Wij zijn jouw partner die energie simpel, slim en duurzaam maakt. Onze passie? Energie in de breedste zin van het woord! Wij leveren producten om duurzaam energie op te wekken, op te slaan en efficiënt te managen. De spil van alles is ons Energiemanagementsysteem (EMS), waarmee je volledige controle hebt over je energieverbruik. Wij zorgen ervoor dat jij energie in balans houdt – letterlijk en figuurlijk.
Kijk is op www.enigine.nl